Σάββατο, 27 Οκτωβρίου 2012

28η Οκτωβρίου συνέχεια...

Ζωγραφίζοντας τον Μεταξά και τον Μουσολίνι σε ομάδες με τη βοήθεια της φωτογραφίας τους










Η δική μας Πίνδος!








Μέρος των στολών μας για την γιορτούλα του σχολείου





Κατά τη διάρκεια της διερεύνησής μας για την 28η Οκτωβρίου διαβάσαμε σε μια εφημερίδα της εποχής του 1940 ένα γράμμα έλληνα στρατιώτη προς τον πατέρα του και είδαμε τη φωτογραφία του στο μέτωπο να γράφει το γράμμα. Αποφασίσαμε να γίνουμε ομάδες και να γράψουμε κι εμείς ένα γράμμα για τον δικό μας στρατιώτη. Να το αποτέλεσμα!


 Στην ίδια φωτογραφία βλέπετε και τί μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση από τις πρόβες για την 28η Οκτωβρίου! Έχει κανένας καμία αμφιβολία πως περιμένουμε με ιδιαίτερη ανυπομονησία την ημέρα που θα παρελάσουμε;



           Και στιγμές από την ημέρα του εορτασμού της επετείου στο νηπιαγωγείο μας:

Λίγο πριν από τη γιορτή




Και κατά τη διάρκεια της


Κυριακή, 21 Οκτωβρίου 2012

Δημιουργώντας για την 28η Οκτωβρίου!

Αυτή την εβδομάδα ξεκινήσαμε την ενασχόλησή μας με την 28η Οκτωβρίου. Μιλήσαμε για τα ιστορικά γεγονότα της εποχής, είδαμε περιοδικά με φωτογραφίες εκείνης της εποχής, συζητήσαμε για το ρόλο συγκεκριμένων προσώπων και δημιουργήσαμε τα δικά μας έργα για την 28η Οκτωβρίου.



Οι ζωγραφιές των παιδιών κατά την έναρξη της ενασχόλησης με το θέμα:





 Ομάδα παιδιών δημιουργεί με μπογιές το δωμάτιο του Μεταξά και τον Γκράτσι:



 Ζωγραφίζοντας  την εικόνα που μου έκανε μεγαλύτερη εντύπωση από το βιβλίο:





Φτιάχνοντας την Ελληνική Σημαία:




Παίζοντας το παραμύθι: "Γαλανόλευκο πανί"





 και εικονογραφώντας το:
Φτιάχνοντας καραμπίνες και κράνη και παρουσιάζοντάς τα στην παρεούλα:
-τί χρώμα να την κάνουμε την καραμπίνα; 
- Ας κοιτάξουμε στο βιβλίο.
Με βοηθάς να κολλήσουμε;
Έτοιμη η καραμπίνα! 
Το κράνος σας αρέσει;

 

Πέμπτη, 11 Οκτωβρίου 2012

ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΔΕΝΤΡΑ!

To πρώτο θέμα με το οποίο ασχοληθήκαμε στο νηπιαγωγείο μας προήλθε από τα ίδια τα παιδιά. Αποφασίσαμε λοιπόν όλοι μαζί να μάθουμε για τα δέντρα. Προετοιμάσαμε το ιστόγραμμά μας
και ξεκινήσαμε δουλειά!









Αρχικά η ομάδα αποφάσισε να υλοποιήσει την ιδέα του Γιάννη και να ζωγραφίσει τα δικά της δέντρα. Διαφωνούσαμε όμως ως προς τα χρώματα που θα χρησιμοποιήσουμε και αποφασίσαμε να πάμε μια βόλτα στην αυλή του σχολείου προκειμένου να παρατηρήσουμε τα δέντρα από κοντά και να πάρουμε τις τελικές αποφάσεις.



Εμβόλιμα προέκυψε και μια άλλη ιδέα πέραν του ιστογράμματος, την οποία υλοποιήσαμε: ο Γιάννης μας μίλησε για μια παράσταση καραγκιόζη που είχε δει και είχε σχέση με το θέμα μας και αποφασίσαμε να παίξουμε καραγκιόζη! Τίτλος του έργου: Το μαγικό δέντρο. Μοναδικό μας πρόβλημα: ότι δεν είχαμε φιγούρα μάγισσα και ένα μαγικό δέντρο. Το πρόβλημα επιλύθηκε με τη δημιουργία τους με χαρτί και μαρκαδόρους από τις ομαδούλες "Μάγισσα" και "Μαγικό Δέντρο" και είμασταν έτοιμoi για την πρώτη παράσταση καραγκιόζη στο νηπιαγωγείο μας για τη φετινή χρονιά.


Στη συνέχεια φτιάξαμε ένα μεγάλο δέντρο για να κοσμεί την παρεούλα μας αλλά και δέντρα για να σκαρφαλώνει πάνω τους ο Σπάιντερμαν. Όλες οι δουλειές μας πραγματοποιήθηκαν σε ομαδούλες οι οποίες στο τέλος αξιολόγησαν τη δουλειά τους. Μας άρεσε πολύ και το πάζλ στο jigsaw planet με τον Σπάιντερμαν που σκαρφάλωνε πάνω σε ένα δέντρο.



Ώρα να φυτέψουμε και το δικό μας δεντράκι! Αποφασίσαμε να πάρουμε τηλέφωνο την κυρία Γιάννα από το δασαρχείο η οποία προθυμοποιήθηκε να μας βοηθήσει και να μας δώσει διάφορες συμβουλές.

Η Αλεξάνδρα ήθελε να φτιάξουμε ένα δέντρο μικρό και ένα πιό μεγάλο "γιατί θα μεγαλώσει το μικρό". Δεν της χαλάσαμε χατήρι: Αφού διαβάσαμε το βιβλίο του Σαμ Γκόντουιν "Φυτρώνει, φυτρώνει ο σπόρος" αποφασίσαμε να χωριστούμε σε δύο ομάδες: Η μία ομάδα έφτιαξε το σποράκι καιη δεύτερη το μικρό δεντράκι..
Μας άρεσε επίσης πολύ όταν γίναμε και εμείς δέντρα! Για θαυμάστε μας!
αλλά και όταν φτιάξαμε πλαστοζυμαράκι για να δημιουργήσουμε το δικό μας δάσος! 




 Περάσαμε επίσης πολύ ευχάριστα όταν φτιάξαμε το χάρτη της αυλής μας, ζωγραφίσαμε τα δέντρα που βρίσκονται σε αυτή και μετά αποφασίσαμε να χωριστούμε σε ομαδούλες, να φτιάξουμε μια κουκουβάγια και μια πεταλούδα και να κρύψουμε τα πουλιά μας σε ένα από τα δέντρα της αυλής για να παίξουμε τον κρυμμένο θησαυρό.
 











Φτιάξαμε και το δικό μας ποίημα με πρωταγωνιστές τα δέντρα.Θέλετε να το δείτε;




Αποφασίσαμε να διαβάσουμε και ένα ποίημα που δεν ήταν δικό μας αλλά του Γεωργίου Βιζυηνού και έχει τίτλο: Τα δέντρα. Για όποιον ενδιαφέρεται να το διαβάσει είναι το εξής:
                                                                              ΤΑ ΔΕΝΤΡΑ
                                                         
     ΄Ολα τα δέντρα’ ναι παιδιά 
                                       που έχουν τη γη μητέρα                                     
                                             κι έχουν για χέρια τα κλαδιά,                                             
  που σειούνται στον αγέρα.
 Σειούνται και λεν μια προσευχή   
λυγούν και προσκυνούνε 
τον ουρανό που έχει βροχή 
 και βλέπει πως διψούνε.
    
Γι' αυτό του θλίβετ' η καρδιά
      την δίψα τους σαν βλέπει: 
είναι δικά του τα παιδιά, 
 να τα ποτίση πρέπει!
Και τότ’ ο ουρανός  γυρνά 
 και κράζει μια νεφέλη.
  και τηνε στέλνει στα βουνά
   στα δάση τηνε στέλλει
  Βγαίνει η νεφέλη και περνά
     επάν’ από την πλάση
      και βρέχει πέρα στα βουνά.
        και βρέχει μες στα δάση…


               


               

 πολλές από τις δουλειές των παιδιών στις ελεύθερες δραστηριότητες ήταν αφιερωμένες στο θέμα τους. Μερικές από αυτές ήταν: