Κυριακή, 11 Νοεμβρίου 2012

Μαθαίνουμε για τα ζώα!

Αυτή την εβδομάδα ξεκίνησε η ενασχόλησή μας με τα ζώα. Ο λύκος ήταν το πρώτο ζωάκι με το οποίο καταπιαστήκαμε, ύστερα από απόφαση των ίδιων των παιδιών. Και ποιό είναι το παραμύθι το οποίο σας έρχεται στο μυαλό αναφορικά με τον λύκο; Μα φυσικά "Η Κοκκινοσκουφίτσα". Τα περισσότερα παιδιά ήξεραν το παραμύθι, σε διαφορετικές βέβαια εκδοχές, και έτσι η ενασχόληση με το συγκεκριμένο παραμύθι ξεκίνησε με αφήγησή του από τα ίδια τα παιδιά. Λόγω των διαφορετικών εκδοχών είχαμε βέβαια τις διαφωνίες μας ( η γιαγιά έγινε γεύμα για το λύκο- την έκλεισε σε μια βαλίτσα- την έκλεισε μέσα σε ένα ντουλάπι/ τον κακό τον λύκο τον σκότωσε ο κυνηγός- έφυγε τρέχοντας). Στο τέλος αποφασίσαμε να κλείσουμε τη γιαγιά στο ντουλάπι αλλά δεν μπορούσαμε να αποφασίσουμε τί θα κάναμε με τον κακό λύκο. Έτσι λοιπό αποφασίσαμε να χωριστούμε σε ομαδούλες και να δώσουμε ένα διαφορετικό τέλος στο παραμύθι. Η πρώτη ομάδα αποφάσισε να σκοτώσει τον κακό λύκο, η δεύτερη να τον κλείσει στην φυλακή και η τρίτη να τον κλείσει μέσα σε ένα βαρέλι για να τον τιμωρήσει.


Ο λύκος μας όμως έμαθε ότι είπαμε την ιστορία του και την επόμενη ημέρα μας έστειλε ένα γράμμα για να μας δώσει τη δική του εκδοχή (http://wwwe-nhpiagwgeio-natasa.blogspot.gr/2010/01/blog-post_27.html )! Η πρώτη αντίδραση των παιδιών; "Μα κυρία πως έγραψε το γράμμα ο λύκος αφού δεν έχει χέρια;" Οι απαντήσεις από τα ίδια τα παιδιά: με τα πόδια, με το στόμα, έβαλε άλλον να το γράψει, το έφτιαξε στον υπολογιστή. Οι αντιδράσεις ακόμα πιό ενθουσιώδεις όταν αρχίσαμε να διαβάζουμε το γράμμα του λύκου. Η απόφαση ομόφωνη: Να το παίξουμε θέατρο! Και επειδή βέβαια θέλαμε να παίξουμε όλους τους ρόλους περιττό να σας πώ ότι το παίξαμε πολλές φορές, κάθε φορά με τον ίδιο ενθουσιασμό (και φυσικά η κοκκινοσκουφίτσα γινόταν κοκκινοσκουφίτσος, η γιαγιά γινόταν παππούς και γιαγιά και η μαμά της κοκκινοσκουφίτσας γινόταν μπαμπάς ανά περίπτωση)!



Η Κοκκινοσκουφίτσα μας έδωσε την ευκαιρία να  χρησιμοποιήσουμε τα χρώματα και να φτιάξουμε σύνθετες λεξούλες με αυτά(εάν είχε πράσινο σκουφί πως θα την έλεγαν;/εάν το σκουφί της είχε αυτό το χρώμα πώς θα την έλεγαν;) αλλά και να δουλέψουμε σε ομάδες για να ανασυνθέσουμε την ιστορία με τη χρήση εικόνων. Στο τέλος είδαμε στο yοutube την ιστορία της Κοκκινοσκουφίτσας εμπλουτισμένη με περισσότερες λεπτομέρειες και βρήκαμε ομοιότητες και διαφορές με την κλασσική ιστορία αλλά και στοιχεία της ιστορίας που δεν γνωρίζαμε γιατί δεν αναφέρονταν στο μη οπτικοποιημένο παραμύθι.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου